• Voor 21:00 uur besteld morgen in huis
  • Gratis bezorging in NL & BE vanaf 59,-
  • Grootste assortiment uit voorraad leverbaar
  • PostNL afhaalpunt: kies zelf wanneer je afhaalt
  • Gratis bezorging in NL & BE vanaf 59,-

Soms vraag je jezelf gewoon wat dingen af....

Klik op een vraag voor het antwoord:Veel gestelde vragen bij Bloem Sealants shop

  • Wanneer ga ik mijn bestelling ontvangen?

    Altijd op de hoogte van jouw bestelling!

    • Benieuwd waar jouw bestelling zich bevindt en wanneer die precies geleverd wordt?
    • Mis je iets in je levering?
    • Of zoek je naar de factuur van je bestelling?

    Geen zorgen, door op de onderstaande button te klikken vind het antwoord zo zelf!

    Bestelling_volgen_goed

    Nog niets besteld?
    Geen probleem! Tijdens het afrekenen zie je in de winkelmand de verwachte leverdatum.

    • Alles op voorraad? Bestel vóór 23:59 en je pakketje staat morgen al op de stoep!
    • Niet alles op voorraad? Dan zie je in de winkelmand meteen de aangepaste leverdatum.

    PS: In de orderbevestiging vind je ook altijd nogmaals de verwachte leverdatum. Handig, toch? ๐Ÿ˜‰

  • Moet er btw over verzendkosten worden betaald?

    Het antwoord is: Ja!

    Als jij verzendkosten aan je klant berekent, moet de klant hier btw over betalen. 

    Je berekent altijd btw over het totaalbedrag op de factuur. Dit is dus inclusief de verzendkosten. Hierbij horen ook zaken als verzendkosten, reiskosten, telefoonkosten en verpakkingskosten.

    Waarom moet ik btw rekenen over verzendkosten?

    Er is een belangrijke en duidelijke reden waarom de Belastingdienst dit vraagt. 

    Als je geen btw over de bezorgkosten zou moeten betalen, zou je belasting kunnen ontduiken. Je kunt er dan namelijk voor kiezen om een lager bedrag voor de goederen te rekenen en voor hogere verzendkosten.

    Hiermee zou je over een lager bedrag btw hoeven te betalen en dat wil de Belastingdienst voorkomen. Daarom zijn bezorgkosten niet btw-vrij.

    Welk btw-tarief moet ik toepassen voor verzendkosten?

    Je gebruikt het btw-tarief dat geldt voor de goederen op de factuur. Dit kan dus het hoge btw-tarief zijn of het lage.

    Het btw-tarief dat je gebruikt om verzendkosten te belasten is variabel: 0%, 9% of 21%. Het tarief dat je toepast, is afhankelijk van het soort goederen dat je verstuurt. Voor de verzendkosten van het pakket neem je het btw-tarief dat geldt voor de producten die je verzendt. 

    Voor de meeste bedrijven die handelen binnen Nederland geldt het hoge btw-tarief van 21%. Mocht je niet weten of jouw producten in de btw-categorie hoog of laag vallen of hoe je de btw moet bereken, check dan de website van de Belastingdienst.

    Goed en fout (voorbeeld)

    Hieronder vind je een simpel voorbeeld van een goede en een foute berekening op de factuur wat betreft btw bij verzendkosten. Voor het voorbeeld hebben we een btw-tarief van 21% gebruikt. 

    Hoewel het verschil klein lijkt, kan het bij veel verzendingen aan het einde van het jaar flink in de papieren lopen.

    BTW voorbeeld

     

  • Kan ik een intracommunautaire (0% btw) levering krijgen?

    Wanneer je aan de gestelde voorwaarden van de Belastingdienst voldoet dan kun je dit bij een levering in België gewoon aangeven in de winkelmand. Wel doen we even een snelle check van je BTW nummer.

    Hoe werkt een 0%-tarief bij export naar andere EU-landen? 

    Hiervoor dient voldaan te worden aan de volgende 2 voorwaarden:

    • Het afleveradres is in een ander EU land dan Nederland.
    • De organisatie heeft een zakelijk BTW nummer in het land waar de goederen naartoe gaan.

    Een geldig EU BTW nummer dient op de bestelpagina in te worden ingevuld.

  • Kan ik als zakelijke klant op factuur bestellen?

    Maar natuurlijk! Wij werken samen met Billink, dé achteraf betaalmethode van Zakelijk Nederland. Je kunt deze optie simpelweg kiezen bij het afronden van je zakelijke bestelling.

    Billink   (gekozen tot beste achteraf betaalmethode van Nederland)

    ๐Ÿ’ก Waarom Billink?
    In de zakelijke wereld zijn bestelbedragen vaak een stuk hoger dan bij consumenten. Daar hoort een betaalmethode bij die moeiteloos grote bedragen aankan. Met Billink kun je zakelijke bestellingen tot wel €10.000 (incl. btw) achteraf betalen. En dat is uniek in de markt!

     

  • Kan ik ook gewoon langskomen om een bestelling op te halen?

    Afhalen? Dat kan! ๐Ÿš—

    Wanneer je online een bestelling plaatst, kun je bij "verzendwijze" kiezen voor Afhalen bij Kitcentrum.nl.

    Zo werkt het:

    • Zodra je bestelling klaarstaat, ontvang je van ons een e-mail.
    • Bij aankomst kun je gebruikmaken van een van de twee gereserveerde pick-up parkeerplekken. Handig toch?

    Let op: zomaar langskomen voor een koker kit is helaas niet mogelijk. Dus even online bestellen en wij regelen de rest! ๐Ÿ˜‰

  • Worden er extra tuitjes meegeleverd bij mijn bestelling?

    Jazeker,
    Extra tuitjes zijn bij Kitcentrum.nl een gewone zaak... 

  • Kan er in Belgiรซ geleverd worden?

    Tijdens je bestelling kun je kiezen voor levering in België. Liever zelf ophalen? Dat kan bij een PostNL- of Bpost-afhaalpunt.

    ๐Ÿ“ฆ Ophalen bij een PostNL- of Bpost-afhaalpunt?
    Je pakket ligt vanaf 15:00 uur klaar op de dag van levering.

  • Hoe kan er kit uit de achterkant van je koker komen?

    Dit kan via de volgende formule:

    Snijd de koker niet helemaal open + Snijd de tuit niet af + Druk heel hard! (foto 1)

    Liever de kit uit de tuit...?

    Zorg er dan voor dat je de koker helemaal hebt opengesneden, de tuit afgesneden hebt en je rustig de kit uit de koker drukt. Een goede kitspuit gaat zeker helpen! (foto 2)

    Extra tip: Een scheve stempel (kapotte kitspuit) kan de zuiger van de kitkoker schuin drukken. Zo kan er ook een veeg kit in de koker blijven. Dit herken je meestal door deuken en kit aan één kant van de zuiger. (foto 3)

     

                                   Foto 1                                                                       Foto 2                                                                 Foto 3

  • Word ik op de hoogte gehouden van mijn bestelling?

    Bij ons worden de hele dag door orders gepickt. Het kan dus zomaar zijn dat je binnen enkele minuten een Track & Trace-link in je mailbox ontvangt.

    Is dat niet het geval? Geen zorgen! Soms wordt je bestelling door onze avondploeg verwerkt, waardoor de Track & Trace iets later binnenkomt.

    Let op: de e-mail kan soms in je spamfolder belanden. Controleer die dus ook even als je niets ziet! ๐Ÿ˜‰

  • Waar kan ik mijn factuur vinden?

    Het vinden van je factuur is heel eenvoudig! Volg de onderstaande stappen:

    1. Log in op je account
      Ga naar onze website en log in met jouw gebruikersnaam en wachtwoord.
    2. Ga naar 'Overzicht Bestellingen’
      Klik in je account op de optie 'Overzicht Bestellingen'. Hier zie je een overzicht van al je geplaatste orders.
    3. Selecteer de bestelling
      Zoek de bestelling waarvoor je de factuur nodig hebt en klik onder het kopje ‘Status’ op de link.
    4. Download je factuur
      Scroll naar beneden bij de details van je bestelling. Daar vind je een link om de factuur als PDF te openen of te downloaden.

    ๐Ÿ“ฉ Geen account?

    Heb je geen account? Geen probleem! We sturen de factuur altijd mee in de orderbevestiging per e-mail (als PDF-bijlage). Controleer je inbox (en eventueel je spamfolder).

    Kun je de factuur niet vinden? Neem gerust contact met ons op via 0529-207000 of stuur een e-mail naar info@kitcentrum.nl. We helpen je graag! ๐Ÿ˜Š

  • Als er bij een product 'op voorraad' vermeld staat, is dat dan ook zo?

    Wanneer bij een product "op voorraad" staat, betekent dit dat het beschikbaar is in ons magazijn. Al vóórdat je de bestelling plaatst, laten we zien of er voldoende voorraad is voor jouw bestelling. Daarnaast geven we meteen een indicatie van de verwachte leverdatum als iets niet op voorraad is.

    Blijkt er na je bestelling toch iets niet op voorraad te zijn? Dan laten we het je direct weten. Zo sta je nooit voor verrassingen! ๐Ÿ’š

  • Kan ik een bestelling retour sturen?

    Binnen 14 dagen na ontvangst kun je (een deel van) je bestelling probleemloos retourneren.

    Meer weten? Geen zorgen! Op onze 'Verzenden & Retour'-pagina leggen we alles stap voor stap uit. Zo weet je precies hoe het werkt! ๐Ÿ˜Š

  • Waarom kunnen PUR(schuim) producten niet retour worden genomen?

    Wanneer Purschuim "achtigen" langere tijd plat hebben gelegen (wat we buiten ons magazijn niet kunnen controleren), kan het interne ventiel dicht of vast gaan zitten.

    Dit kan ervoor zorgen dat de blikken na enige tijd niet meer bruikbaar zijn. En wees eerlijk, dit soort retourproducten wil je zelf toch ook niet geleverd krijgen, toch? ๐Ÿ˜‰

  • Moet ik altijd een bestelling online invoeren?

    Ja, dat klopt! Wij hebben geen fysieke winkel of kassa.

    Dus om een bestelling te plaatsen, kun je altijd vooraf je bestelling online invoeren en kiezen voor Afhalen bij Kitcentrum.nl. Zo zorgen we dat jouw bestelling klaarstaat wanneer je langs komt! ๐Ÿ˜Š

     

  • Is Kitcentrum.nl telefonisch te bereiken?

    Zeker! Onze kitexperts zijn tijdens kantooruren telefonisch goed bereikbaar op 0529-207000. Je vindt ons telefoonnummer ook  op de contactpagina. Waar je ons ook kunt whatsappen. En natuurlijk kun je altijd een e-mail sturen als dat je voorkeur heeft! ๐Ÿ˜Š

  • Door wie worden de pakketten bezorgd?

    Wij verzenden onze pakketten via PostNL, DPD en Trunkrs

    PostNL - Wikipedia                           Internationale pakketdienst voor versturen van pakketten - DPD Belgium      Trunkrs B.V. | Thuiswinkel.org

  • Waar kan ik een klacht melden?

    Je kunt een klacht telefonisch melden via 0529-207000 of per mail via info@kitcentrum.nl.

     We staan klaar om samen met jou naar een oplossing te zoeken! ๐Ÿ˜Š

  • Is er ook een spoedservice mogelijk?

    Bij Kitcentrum worden de meeste pakketten al één dag* na het plaatsen van de bestelling afgeleverd. Heb je het toch sneller nodig? Neem dan contact met ons op om de situatie te bespreken en samen te kijken of dit mogelijk is. Houd er wel rekening mee dat dit niet onze standaard werkwijze is en alleen in bijzondere omstandigheden gerealiseerd kan worden.

    *Of dit ook voor jou geldt zie jij al vóór het plaatsen van jouw bestelling! De verwachte leverdatum communiceren wij altijd al wanneer jij jouw winkelmandje bekijkt.

  • Hebben jullie ook een kortingscode?

Staat je vraag er niet tussen? Neem dan gerust contact met ons op!